Promowanie działalności w praktycznie każdej branży wymaga sięgania po różne formy reklamy. Obecnie większość firm jest nastawiona przede wszystkim na dość standardowe kampanie marketingowe w sieci, a także innych mediach. Istnieją jednak również mniej konwencjonalne i bardziej niebanalne formy reklamy, z którymi warto się zapoznać. Z uwagi na dość specyficzny charakter, najlepiej wykorzystać je w postaci dodatkowego środka promocji.

Promocja w przestrzeni miejskiej

Nie wszystkie przedsiębiorstwa dysponują dużymi budżetami reklamowymi, które umożliwiają prowadzenie dużej promocji w przestrzeni miejskiej. Większość firm może sobie pozwolić jedynie na ograniczony marketing usług czy produktów w takiej formie. Niewielkie zasoby finansowe zmuszają do większej kreatywności, przez co sposoby skutecznej promocji bywają dość niekonwencjonalne. Aby dotrzeć do klientów bez ogromnych billboardów na budynkach czy przystankach komunikacji miejskiej, warto postawić na bardziej subtelne środki reklamowe. Idealnie w tym celu sprawdzą się wlepki umieszczane w różnych miejscach przestrzeni publicznej. Warto jednak pamiętać, że tego rodzaju naklejki mogą być stosowane wyłącznie za zgodą właściciela danej placówki czy obiektu. Sam przekaz reklamowy powinien zwracać uwagę interesującą grafiką oraz prostym i krótkim komunikatem. Należy też pamiętać o właściwym dobrze miejsca umieszczenia reklamy, optymalnie dopasowanym do grupy docelowej.

Nowoczesny packvertising

Inną oryginalną formą dodatkowej reklamy może być packvertising, czyli koncepcja bazująca na wykorzystaniu opakowań produktów do promocji marki. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się jako element wspierający wielokanałowe kampanie marketingowe. Opakowanie stanowi integralną część promowanych produktów, przez co jest jego częścią doświadczeń odbiorców oraz punktem ich styku z firmą. Packvertising koncentruje się przede wszystkim na pierwszym wrażeniu, jakie wywiera dane pudełko na kliencie podczas pierwszego kontaktu w sklepie. Z tego względu umożliwia dotarcie do kontrahentów jeszcze zanim zostanie im dostarczony przekaz płynąc z innych kanałów reklamowych. Warunkiem jest przede wszystkim odpowiednie podejście do projektowania opakowań, które muszą przyciągać uwagę i zachęcać do zapoznania się z produktem.

Niebanalne pomysły na dodatkową reklamę

Wycieraczki i chodniki z logo firmy

Do niebanalnych form dodatkowej reklamy należą również wycieraczki z logo, które można wykorzystać w siedzibie firmy. Ich zastosowanie pozwala kontrahentom na szybkie zidentyfikowanie marki, a zarazem podkreśla jej wizerunek. Wycieraczka z własnym logo może się okazać bardzo efektownym elementem estetycznie zagospodarowanego wnętrza. Tego rodzaju mata idealnie pasuje do wielu obiektów, włącznie z biurem, gabinetem czy sklepem. Indywidualnie zaprojektowana wycieraczka z logo na wymiar już od progu przekazuje cenne informacje potencjalnym klientom, a przy tym jest odpowiednio wpisana w strategię wizualną marki. Zastosowanie nowoczesnych technologii daje możliwość personalizacji nadruku oraz idealne odtworzenie zaprojektowanego logotypu. Nowoczesne wycieraczki z logo na wymiar przygotowuje firma Polentex, z której ofertą można zapoznać się na stronie: https://polentex.pl/produkt-kategoria/chodniki-logo/.

Gadżety reklamowe

Jako dodatkową formę promocji można wykorzystać również gadżety reklamowe, które jako wręczane upominki znacząco podnoszą widoczność marki wśród docelowych odbiorców. Z reguły mają one postać niewielkich i przydatnych przedmiotów, odznaczających się estetycznym wyglądem i jednocześnie odpowiednimi walorami praktycznymi. Do takich akcesoriów należą chociażby kubki, notesy, breloki, kalendarze czy długopisy. Na gadżetach można zawrzeć logo i podstawowe informacje o działalności firmy, odpowiednio eksponując najważniejsze elementy oraz utrwalając je w pamięci użytkowników. Upominki takie pomagają też w budowaniu pozytywnych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami, co również pozostaje nie bez wpływu na skuteczność promocji. Gadżety reklamowe mają zazwyczaj minimalistyczny design, dlatego nie wymagają ogromnego budżetu i jednocześnie pozwalają na kreatywne wyróżnienie marki w oczach odbiorców.

Comments to: Niebanalne pomysły na dodatkową reklamę

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close