Przestrzeń publiczna pełna jest treści reklamowych o najróżniejszym charakterze. To nic innego, jak reklama zewnętrzna, nazywana też outdoorową. Mimo rozwoju internetu treści fizyczne nadal pozostają głównym narzędziem do popularyzacji oferty firmy i zwiększenia zainteresowania. Jakie korzyści może osiągnąć firma z zastosowania reklamy zewnętrznej? Poznaj więcej informacji!

Czym jest reklama outdoor?

Zacznijmy od krótkiej definicji, która wyjaśni, czym jest reklama zewnętrzna. To każda forma prezentowania treści reklamowych umieszczona w przestrzeni publicznej. Jest nią niewielki szyld z nazwą kawiarni, ale też wielkopowierzchniowy billboard stanowiący część większej kampanii. Reklama outdoor – bo tak również jest nazywana – sprzyja zwiększaniu rozpoznawalności produktu, usługi czy marki. Jednak to nie jedyna funkcja takiego sposobu przyciągania uwagi potencjalnych klientów.

Jakie są cele reklamy zewnętrznej?

Jedną z najważniejszych ról reklamy outdoorowej jest budowanie świadomości marki. Jest to spowodowane widocznością i ogromnymi zasięgami tak prezentowanych treści. Umieszczenie billboardu, masztów czy murali ściennych w obszarach o sporym ruchu sprzyja poznawaniu treści przez setki tysięcy osób każdego dnia (w zależności od obszaru). Dlatego reklamy wiszące na budynkach i prezentowane na nośnikach wolnostojących koncentrują się zwłaszcza na przedstawieniu grupie docelowej informacji o ofercie.

Kolejny cel reklamy zewnętrznej to dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Nośniki reklamy zewnętrznej celowo są umieszczane w centrach miast i obszarach o największym natężeniu ruchu ulicznego. Regularne odbieranie tych samych treści wzmaga w odbiorcach zaufanie do marki bądź produktu. Poza tym billboard lub inna większa forma reklamy zewnętrznej może być swego  rodzaju drogowskazem, który lokalizuje konkretne miejsce. To sukces dla działu marketingu, jeśli osoby pozornie niezainteresowane ofertą zapamiętują treści i odnoszą się do niej w codziennym życiu.

Oczywiście nie można zapomnieć, że zalety reklamy zewnętrznej widoczne są też w statystykach sprzedaży. Wiele treści promocyjnych bezpośrednio zachęca do podjęcia decyzji zakupowej, co przekłada się na większą sprzedaż produktu/usługi. Proste call to action w reklamie outdoorowej połączone z atrakcyjnym przekazem bezpośrednio napędza sprzedaż i zainteresowanie marką.

Najpopularniejsze rodzaje reklam zewnętrznych

Przejdźmy teraz do wyróżnienia form reklamy zewnętrznej. Każdy z nich ma nieco inną charakterystykę, co przekłada się na konkretne zastosowanie w kampaniach reklamowych.

  • Billboardy. To duże reklamy zewnętrzne umieszczane w najbardziej ruchliwych obszarach miasta oraz przy większych trasach. Mogą występować w wariantach cyfrowych lub tradycyjnych.
  • Reklamy na budynkach. Równie obszerne a niekiedy nawet większe niż billboardy. W ostatnich latach prezentowane w formie murali malowanych bezpośrednio na fasadach budynków.
  • Tablice reklamowe. Nieco mniejsze w swoim formacie i prezentujące treści od lokalnych reklamodawców. One również są stosowane przy drogach oraz ciągach komunikacyjnych pieszych.
  • Reklamy samochodowe. Bardzo popularne w miastach z autobusami, trolejbusami, taksówkami czy innymi formami komunikacji miejskiej.
  • Reklamy na przystankach autobusowych i dworcach. Osoby oczekujące na transport mają więcej czasu na zapoznanie się z ofertą. Reklama zewnętrzna w tych miejscach może być bardziej interaktywna i dopasowana do pory dnia.

Wszystkie rodzaje reklam zewnętrznych mają na celu dotarcie do grupy docelowej, podniesienie rozpoznawalności marki i w konsekwencji wpłynięcie na decyzję zakupową. Należy jednak zauważyć, że zwłaszcza większe formy reklamy zewnętrznej są preferowane przez potężne przedsiębiorstwa, które nie szczędzą nakładów finansowych na kampanie reklamowe. Zalety reklamy zewnętrznej widać też przy mniejszych formatach wybieranych przez lokalnych przedsiębiorców. Dlatego bez względu na rozmiar i zasięg działalności firmy, niemal każdy przedsiębiorca może postawić na reklamę zewnętrzną.

Comments to: Jak firmy mogą zyskać dzięki reklamie zewnętrznej?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close